Wyspy Kanaryjskie są doskonałym miejscem na ucieczkę przed zimowym mrozem; temperatura rzadko spada tam poniżej 20°C, rzadko też pada tam deszcz, zaś wiatru nie brakuje. Odległości pomiędzy poszczególnymi wyspami pozwalają każdego dnia odwiedzić inną lub zatrzymać się na dłużej w jednym miejscu i poświęcić chwilę na lądowe zwiedzanie. Jednak, oprócz plaż pod palmami, oceanu szumiącego u stóp i słońca nad głową, są jeszcze Kanaryjczycy. Oczywiście, są mili i otwarci, zaznacie ich sympatii nawet nie kupując od nich czegokolwiek, ale nie to stanowi ich podstawowej zalety. Głównym ich atutem jest umiejętność spontanicznej zabawy.  Żeby tego doznać, nie ma w ciągu roku lepszego

okresu niż karnawał, który stanowi kluczowe wydarzenie w kalendarzu Kanaryjczyka. W tym czasie wyspy nie zaznają spokoju, każdego dnia odbywają się parady, koncerty, konkursy zespołów muzycznych i gale, a mieszkańcy mogą wreszcie przebrać się w starannie uszyte w domu stroje.
Rejs rozpocznie się i zakończy w sobotę, na Teneryfie, która jest połączona z Polską bezpośrednimi lotami z Warszawy. Trasa rejsu biegnie przez wyspy archipelagu, co pozwala łączyć żeglowanie ze zwiedzaniem, a w kolejnych portach będziemy zjawiać się według pogody oraz tak, aby trafić we właściwe miejsce o właściwym, karnawałowym czasie.

Średnia temperatur w styczniu i lutym na archipelagu to 21°C, ogólnie rzecz biorąc, klimat wysp w E jego części jest trochę cieplejszy (bliżej Afryki), a woda tam zimniejsza, zaś tych w W części jest trochę chłodniejszy (z cieplejszą wodą). Warunki pogodowe są stabilne, deszcz występuje średnio 4 dni w miesiącu, a wiatr niemal niezmiennie wieje z sektora N-NE.

Szybki i bezpieczny jacht, dostosowany do akwenu oceanicznego, ze stoczni Dufour, Jeanneau lub Dehler, z wygodnymi, szerokimi kojami z pościelą łóżkową, łazienkami z prysznicem oraz kompletnie wyposażonym kambuzem. Jacht spełniający wszelkie wymogi bezpieczeństwa (kamizelki ratunkowe, radio UKF, środki wzywania pomocy, etc.), z pełnym wyposażeniem nawigacyjnym. Jednostka o dużej dzielności, a jednocześnie stabilna i dająca poczucie komfortu.

Przebieg i trasa wyprawy są ustalane wspólnie biorąc pod uwagę prognozę pogody oraz możliwości i chęci załogi, dzięki czemu, nawet jeśli płyniemy daleko, to bezpiecznie, z planem „B” w zanadrzu. Pierwszego dnia, przeprowadzamy szkolenie obejmujące zasady bezpiecznego poruszania się na pokładzie, postępowania w sytuacjach awaryjnych, obsługę sprzętu ratowniczego oraz korzystania z radia UKF. Specyfika akwenu oraz charakter wyprawy, niezależnie od wybranej trasy, nie wymaga żeglowania nocnego oraz sztywnego podziału załogi na wachty.

Przed rejsem sporządzana jest lista załogi, zawierająca podstawowe dane uczestników, wymagane przez władze. Żeglować będziemy po wodach unijnych, wiec wystarczy mieć dowód osobisty. Warto posiadać kartę EKUZ oraz ubezpieczyć się turystycznie od NW i KL.
Koszt tygodniowego rejsu obejmuje jacht, jego wyposażenie oraz ubezpieczenie. Dodatkowo, wydatki bieżące (zaprowiantowanie, paliwo, opłaty portowe, itp.), są pokrywane w kasy jachtu, na którą trzeba liczyć składkę 150 EUR/os. Kwota pozostała z kasy jachtu na koniec rejsu, jest zwracana uczestnikom, w równych częściach.

Bagaż ma ograniczoną pojemność, wiec mailem otrzymacie listę rzeczy do zabrania. Na jachcie miejsce też jest cenne, lepiej zatem spakować się w miękki bagaż, który po wypakowaniu będzie łatwy do zaształowania. Miękka torba na kółkach jest optymalna.
Na chorobę morską najbardziej podatni są ci, którzy cierpią na inne postacie chorób lokomocyjnych np. źle znoszą jazdę samochodem, nie tolerują karuzeli itp. Sposobem na nią jest przebywanie na otwartej przestrzeni, na pokładzie, w pozycji leżącej wzdłuż osi jachtu oraz sen. Warto też wyposażyć się w środki hamujące reakcje błędnikowe (np. Aviomarin). 

Pierwszego dnia Transport jest prosty, bezpośredni autobus linii 415 dowiezie Was z lotniska Tenerife Sur do portu, koszt biletu 2,80 EUR. W trakcie odbierania jachtu, przed godziną 16tą, zrobimy zaprowiantowanie, w pobliżu są dwa supermarkety. Jacht jest wyposażony w lodówkę i kambuz, będzie więc można żywić się nie tylko w tawernach na brzegu, ale i przyrządzić posiłek pod pokładem. Po odebraniu jachtu i przeprowadzeniu szkolenia w zakresie bezpieczeństwa, ruszamy w morze.

Rejs kończy się w piątek wieczorem, w porcie rozpoczęcia. Noc spędzamy na jachcie i opuszczamy nazajutrz rano.

Terminy:

16 marca 2024 – 23 marca 2024

Cena:

590€

Jacht:

Jeanneau lub Dehler

Trasa:

Marina San Miguel – San Sebastian de la Gomera 30Nm – Santa Cruz de la Palma 54Nm – Puerto de la Vueltas 44Nm – Puerto de la Estaca 37Nm – Marina San Miguel 71Nm

Ziemowit Stańczyk RYA/MCA Yachtmaster Offshore, STCW 95, CRR, kpt. j. PZŻ, instruktor żeglarstwa 888 011 148 ziemek@wrejs.pl

Paulina Cyniak Admiralicja 501 565 356 paulina@wrejs.pl