Kiedy jeszcze nie pasjonowaliśmy się z bratem żeglarstwem, robili to za nas rodzice. Nie musieli jednak długo czekać, abyśmy poczuli ten sam poryw emocji na widok żagla na mazurskim jeziorze. Z jezior na morze, a później z morza na ocean, pływaliśmy na różnorodnych akwenach, na coraz to innych jachtach, napotykając różnych ludzi i niepostrzeżenie ucząc się. Pasja nakręcała do zdobywania wiedzy i umiejętności, a te, raz zdobyte, rozszerzały horyzont tworząc pole do nowych planów, taki zaklęty krąg. Zaprowadziło nas to na Bałtyk, doskonały akwen do nauki, zimny, z kapryśnym wiatrem, i płytki, wiec ze stromą falą.

Na Morzu Północnym odkryliśmy pływy, na chorwackim Adriatyku, w odległych latach 90-tych, doświadczyliśmy jak bardzo górzysta topografia linii brzegowej wpływa na warunki meteorologiczne, zaś na norweskich fiordach, pojęliśmy, że nie ma złej pogody, są tylko źle ubrani żeglarze. Szacunku dla oceanu nauczyła nas żegluga na archipelagach Makaronezji. Wielu lekcji udzielił nam też celtycki Atlantyk, więc wracamy tam regularnie, po więcej i lepiej. Podobnie, choć opłynęliśmy niemal cały basen Morza Śródziemnego, pewnie nie zobaczymy wszystkiego, ale wracamy, żeby lepiej rozumieć.

Dzięki temu, potrafimy żeglować bezpiecznie i daleko. Chcemy podzielić się tą pasją.

Różnorodność akwenów opływających Europę nie ułatwia wyboru, ale te, przez które biegną trasy naszych wypraw, najbardziej oddają ducha każdej z nich. Skoro planujemy zapewnić rodzinny wypoczynek to płyniemy stabilnym katamaranem, na ciepłe wody, tam gdzie niebo jest słoneczne a wiatr niemal pewny, czyli do Grecji. Kiedy zaś chcemy odkrywać mniej uczęszczane przez polskich żeglarzy perły Morza Śródziemnego, nasz rejs powiedzie na Korsykę.

Zaś kiedy na poważnie myślimy o szkoleniu dla tych, którzy w żeglarstwie lubią wyzwania i chcą zdobywać nowe albo doskonalić już nabyte umiejętności, kierujemy się na Atlantyk, do Bretanii, gdzie skok pływów jest najwyższy w Europie. Natomiast zimą łączymy żeglowanie z dobrą zabawą; witamy Nowy Rok oraz płyniemy na Karnawał na najbardziej na południe wysunięty archipelag europejski – Wyspy Kanaryjskie.

Dokąd płyniemy?

Sprawdź nasze najbliższe rejsy i przeżyj wspaniałą przygodę.

Karnawał

zabawa na Kanarach

Z jednej strony ucieczka przed zimowymi mrozami na sylwestrową zabawę pod palmami, z drugiej głód żeglarskiej przygody na Atlantyku, z trzeciej – kto wie – pasja do wielorybów; różne są motywy skłaniające do wyprawy na Kanary zimą.

Uwaga dzieci

lato w maju

Dzieci marzą o kąpielach w ciepłym morzu, o delfinach, o zabawie i o tym, żeby każdy dzień dostarczał nowych wrażeń. Dorośli, poza tym, że chcą też uciec od codzienności, marzą o tym samym co dzieci. Tutaj znajdziecie spełnienie tych marzeń.

Wakacyjny luz

wiatr i woda na Korsyce

„Wyspa piękna” – mówią o niej Francuzi. Korsyka zaskakuje podróżników dzikością przyrody, średniowiecznymi miasteczkami i wapiennymi klifami. Żeglarzy zaskakuje również bogactwem podmorskiego życia, urokiem zatoczek i… wiatrem. Odkrywaj.

Ocean we wrześniu

wysokie pływy w Bretanii

Manewry w porcie i na otwartej wodzie w warunkach silnego prądu pływowego, posługiwanie się klasycznymi przyrządami do nawigacji terrestrycznej jak i do astronawigacji, tego, choć z pewnością nie tylko, doświadczysz w celtyckiej Bretanii.

Żeglowanie z dziećmi 🙂

Żeglarstwo morskie przeszło głęboką przemianę; stało się bardziej dostępne, mniej wymagające kondycyjnie, a przede wszystkim znacznie bezpieczniejsze. Dzięki temu, coraz częściej można spotkać na ciepłych akwenach rodziców z dziećmi, wspólnie dzielących czas między zwiedzanie wysp, żeglowanie i częste kąpiele w przejrzystej wodzie.

Pewnie dlatego w czasie rejsu, słychać czasem dziecięcy okrzyk – „Najlepsze wakacje w moim życiu!” Pewne warunki nie uległy jednak zmianie: te same żywioły i tak samo zmienna pogoda, dlatego wyprawy żeglarskie z dziećmi wymagają odpowiedniego przygotowania, a na samej wodzie – przestrzegania pewnych zasad. Poniżej trochę informacji o jednym i drugim.

Ziemowit Stańczyk RYA/MCA Yachtmaster Offshore, STCW 95, CRR, kpt. j. PZŻ, instruktor żeglarstwa 888 011 148 ziemek@wrejs.pl