Project Description

Każdy z akwenów, na których żeglujemy jest wyjątkowy, czy to ze względu na warunki pogodowe (wiatr to dla żeglarza podstawa), czy na bogactwo miejsc do odwiedzenia (nie samym morzem żyje człowiek), czy z uwagi na ludzi, jakich można spotkać w trakcie wyprawy (potrafią pozytywnie zaskoczyć). Dlatego wracamy do Grecji, gdzie rodzinne odkrywanie wysp ciepłego morza i i życzliwych, otwartych ludzi, pod słonecznym niebem, z wiatrem we włosach, to przepis na najlepszy żeglarski koktajl.

Morze Egejskie jest fascynującym akwenem: kolebka cywilizacji, teren wielu bitew, kataklizmów i mniejszych tragedii, po których na dnie zalegają wraki, pozostałości zatopionych miast, a tu i ówdzie, zapewne i skarby. Podmorski świat pełen życia także warto odkryć, nurkując swobodnie w osłoniętych zatokach wysp, z dala od głównych szlaków i ośrodków turystycznych. Zresztą, nawet nie zanurzając głowy pod wodę, będziecie mieć z nim kontakt : delfiny, ryby latające, a nawet żółwie można spotkać na wodach Egejskiego.

Z archipelagów, które odwiedzamy, Cyklady, Sporady i Dodekanez przyciągają najbardziej; morze jest usiane wyspami, z których każda ma swoją historię do opowiedzenia, ludzi do spotkania i cuda natury do odkrycia.

Dlatego wracamy tam w tym roku, w maju i w październiku.

Przed rejsem

W Grecji, EKUZ (europejska karta ubezpieczenia zdrowotnego) jest honorowana. Można dodatkowo ubezpieczyć się od NNW i KL, ale trzeba pamiętać, że w ubezpieczyciele traktują żeglarstwo jako sport podwyższonego ryzyka, co wiąże się z wyższą składką.

Bagaż lotniczy ma ograniczoną pojemność, wiec tutaj znajdziecie listę rzeczy do zabrania. Na jachcie miejsce też jest cenne, lepiej więc spakować się w miękki bagaż, który po wypakowaniu będzie łatwo zaształować. Miękka torba na kółkach będzie idealna.

Na chorobę morską najbardziej podatni są ci, którzy cierpią na inne postacie chorób lokomocyjnych np. źle znoszą jazdę samochodem, nie tolerują karuzeli itp. Sposobem na nią jest przebywanie na otwartej przestrzeni, na pokładzie, pozycja leżąca wzdłuż osi jachtu, sen. Warto też wyposażyć się w środki hamujące reakcje błędnikowe (np. Aviomarin).

Pierwszego dnia

Transport jest prosty, bezpośredni autobus X96 dowiezie Was z lotniska do portu (bilet 6 EUR). Alternatywą jest oczywiście taksówka, jadąc grupą jest to interesująca opcja. W Atenach działa też Uber. W trakcie odbierania jachtu, przed godziną 17tą, zrobimy zaprowiantowanie, w pobliżu są 2 supermarkety. Jacht jest wyposażony w lodówkę i kuchnię, będzie więc można żywić się nie tylko w tawernach na brzegu, ale i przyrządzić posiłek w kambuzie. Po odebraniu jachtu i przeprowadzeniu szkolenia w zakresie bezpieczeństwa, wyruszamy w morze.

Ostatniego dnia

Rejs kończy się w piątek wieczorem, w porcie rozpoczęcia. Noc spędzamy na jachcie i opuszczamy nazajutrz rano

28/04/2018 – 05/05/2018

28/04/2018 – 05/05/2018

28/04/2018 – 05/05/2018

Średnia temperatura wody w maju na Egejskim to 21°C do 23°C. Temperatury powietrza są wyższe, ale na szczęście nie ma jeszcze letnich upałów. Na wodzie jest chłodniej niż na lądzie, trzeba to wziąć pod uwagę. Klimat na Cykladach i na Sporadach jest stabilny, zachmurzenie pojawia się głównie za sprawą frontów niżowych idących z NW, znad kontynentu, ale te w większości zatrzymują się na Peloponezie zostawiając wyspy pod błękitnym niebem.

Wygodny i bezpieczny katamaran typu Nautitech lub Lagoon, z przestronnymi kajutami wraz z pościelą i ręcznikami, kuchnią, kilkoma łazienkami z prysznicem i WC. Jednostka z pełnym wyposażeniem nawigacyjnym, żaglami marszowymi z pełnolistwowym grotem, oraz z pontonem i silnikiem zaburtowym.

Katamaran dodatkowo wyposażony w środki bezpieczeństwa dostosowane dla dzieci.

Katamaran zapewnia żeglarzom więcej przestrzeni mieszkalnej. Znacznie mniej podatny na przechył, taki jacht bardziej nadaje się do rodzinnego żeglowania, a w kursach pełnych, ma potencjał pływania szybciej niż jednokadłubowiec. Ponadto, mniejsze zanurzenie pozwala kotwiczyć katamaranem głębiej w zatokach i basenach portowych, zaś stojąc na kotwicy, nie jest podatny na rozkołys wywołany przez martwą falę kiedy w nocy ucichnie wiatr.

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Quisque vitae massa et augue pharetra facilisis. Ut ac lacinia dolor. Praesent sed leo et dui rhoncus finibus vel pulvinar nisl.

Przed rejsem sporządzana jest lista załogi, zawierająca podstawowe dane uczestników, wymagane przez władze. Żeglować będziemy po wodach unijnych, wiec wystarczy mieć dowód osobisty.

Koszt tygodniowego rejsu: 490 EUR/os. dorosła, 420 EUR/dziecko. Koszt obejmuje katamaran, jego wyposażenie dodatkowe oraz ubezpiecznie. Dodatkowo, wydatki bieżące (zaprowiantowanie, paliwo, opłaty portowe, itp.), są pokrywane w kasy jachtu, na którą trzeba liczyć składkę ok. 150 EUR/os. Kwota pozostała z kasy jachtu na koniec rejsu, jest zwracana równych częściach uczestnikom.

Your Content Goes Here

Your Content Goes Here

Your Content Goes Here

Your Content Goes Here

Standard

$1555monthly
  • Feature 1

Premium

$2555monthly
  • Feature 1